سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدت ماندگاری بوتاکس دور چشم

چشم ها قسمت مهمی از صورت هستند که می توان زیبایی و جذابیت هر فرد را در آن مشاهده نمود. در برخی مواقع به دلیل آلودگی هوا یا افزایش سن، خطوط مختلفی با نام چین و چروک در پوست اطراف چشم ظاهر می شوند. این موضوع زیبایی صورت افراد را کاهش خواهد داد؛ اما آیا برای از بین بردن این چین و چروک ها راهکاری وجود دارد؟ تزریق بوتاکس راه حلی مناسب جهت از بین بردن چین و چروک ها است. آمارها نشان می دهند که افراد زیادی تزریق بوتاکس و دیگر شهرها را توسط کلینیک های معتبر انتخاب می کنند؛ اما چرا افراد تزریق بوتاکس را برای این اتفاق بر می گزینند؟ مدت زمان ماندگاری بوتاکس دور چشم، چه قدر خواهد بود؟

بوتاکس، راه حلی مناسب برای از بین بردن چین و چروک دور چشم

بوتاکس، دارویی است به صورت تزریقی که باعث کاهش چشمگیر چین و چروک در نواحی مختلف صورت می شود. از جمله نواحی مختلفی که امکان انجام تزریق بوتاکس در آن ها وجود دارد، می توان به اطراف چشم و لب اشاره کرد. اگر می خواهید آثار تزریق بوتاکس شما مدت زمان بیشتری باقی بماند باید به کلینیکی مناسب مراجعه کنید. تزریق بوتاکس در تهران توسط کلینیک های مختلفی انجام می شود که شما باید توجه ای ویژه به برخی از مسائل داشته باشید. از جمله این مسائل می توان به نوع ماده تشکیل دهنده بوتاکس و حرفه ‌ای بودن پزشک جهت تزریق مناسب اشاره نمود.

 

 

مدت زمان ماندگاری بوتاکس

ماندگاری بوتاکس و حذف چین و چروک نواحی مختلف صورت مانند نواحی دور چشم به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن ها می ‌توان به محل تزریق، میزان تزریق بوتاکس، نوع ماده تشکیل دهنده بوتاکس و همچنین سن افراد اشاره کرد. به طور معمول مدت ماندگاری بوتاکس دور چشم بین چهار تا شش ماه خواهد بود. از طرف دیگر اگر تزریق بوتاکس به صورت دوره ای و مرتب انجام شود، ماندگاری آن به صورت طولانی تر اتفاق خواهد افتاد؛ چرا که اگر تزریق بوتاکس به صورت منظم صورت پذیرد، سبب فلج شدن دائمی ماهیچه های دور چشم شده و باعث کوتاه تر شدن آن ها و در نتیجه از بین رفتن دائمی چین و چروک دور چشم می گردد.

نکته قابل توجه در خصوص مدت ماندگاری تزریق بوتاکس دور چشم این است که این مدت زمان برای تمامی افراد یکسان نبوده و با توجه به آناتومی بدن می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال برای برخی از افراد مدت زمان ماندگاری آن 3 ماه و برای برخی بیش از 6 ماه خواهد بود.

مدت زمان تاثیر بوتاکس دور چشم

هنگامی که شما تزریق بوتاکس دور چشم را انجام دهید با گذشت یک هفته از تزریق آن، تاثیرات آن را مشاهده خواهید نمود. این تاثیرات می تواند شامل حذف کامل چین و چروک اطراف چشم یا کم شدن آن ها شود. این تاثیرات می توانند مدت زمانی در حدودا 6 ماه باقی بمانند. پس از پایان این دوره، برای اثر بخشی بهتر لازم است تا تزریق مجدد بوتاکس را در دستور درمانی خود قرار دهید. شما می توانید با رعایت برخی از نکات مدت ماندگاری بوتاکس خود را افزایش داده و از بروز چین و چروک مجدد در اطراف چشم جلوگیری کنید. از جمله این نکات می توان موارد زیر را نام برد:

  • عدم ماساژ محل تزریق بوتاکس دور چشم
  • عدم انجام فعالیت ورزشی به صورت سنگین
  • استفاده از کرم ضد آفتاب
  • عدم استفاده از سیگار و قلیان
  • داشتن یک رژیم غذایی مناسب

چرا افراد برای از بین بردن چین و چروک دور چشم خود تزریق بوتاکس را انتخاب می کنند؟

افراد زیادی تزریق بوتاکس را جهت کاهش چین و چروک های خود انتخاب می کنند. به طور حتم، چشم عنصری بسیار مهم است. تزریق بوتاکس در اطراف چشم جهت کاهش چین و چروک ها عوارضی در پی نخواهد داشت. از دیگر دلایل بسیار مهم را می توان مدت زمان ماندگاری در پوست صورت دانست. ماندگاری تزریق بوتاکس در حدود 3 تا 6 ماه بوده که با توجه به این بازه افراد زیادی جهت از بین بردن خطوط اطراف چشم خود این روش درمانی با انتخاب خواهند کرد.

 

 

سخن پایانی

امروزه به دلیل افزایش آلودگی هوا و سبک زندگی نادرست، افراد زیادی درگیر چین و چروک در ناحیه صورت خود مخصوصا اطراف چشم هستند. تزریق بوتاکس راهکاری موثر در جهت کاهش یا از بین بردن چین و چروک های دور چشم است. افراد هنگامی که می خواهند چین و چروک های پوستی خود را از طریق تزریق بوتاکس از بین ببرند، سوال های مختلفی در ذهن آن ها نقش می بندند. یکی از این سوال ها مدت ماندگاری بوتاکس دور چشم است. به طور کلی مدت زمان ماندگاری بوتاکس در اطراف چشم در صورت مراقب درست 6 ماه بوده و شما می توانید تزریق بوتاکس خود را مجدد انجام دهید تا به طور کامل چین و چروک این ناحیه از بین برود.

بوتاکس یکی از تزریق هایی است که حتما باید توسط پزشک با تجربه انجام شود. دکتر عاطفه پیشگاهی چندین سال است که در زمینه تزریق بوتاکس، مزوتراپی مو، میکرونیدلینگ پوست، تزریق ژل یا فیلر و … فعالیت می‌کند.

منبع: دولت نیوز